När snubblade över en familj

 
Jag var inne i stan tidigare i veckan. Gjorde lite ärenden och vandrade gata upp och gata ner och svor för mig själv över vädret. Det var kallt och grått och molnen hotade att släppa sin nederbörd vilket ögonblick som helst. Jag gick omkring med händerna i fickorna, pratade i telefon och betraktade världen.
 
Tillslut, när samtalet nästan var över och jag kände att jag avslutat alla mina ärenden, kom jag ihåg att jag hade kameran i handväskan. Med ett gammalt minolta 80-200mm på. Så jag tog upp den och fyrade av några bilder. Gick genom min favoritdel av Göteborg med headsetet på. Och det blev lite gatufoto. Just på den där gatan råkade jag gå bakom den allra sötaste av små familjer. jag hade inga planer på att fota dem, egentligen tog jag sikte på en intressant figur som satt i ett hörn och fikade. Men jag vågade inte riktigt ta den bilden. Och varje gång jag riktade kameran åt den personen passade han på att flytta sig lite så att det jag vill efånga försvann. och medan jag väntade på just det rätta ögonblicket, fotograferade jag den lilla familjen.
Jag tog bild på dem när de steg in i gränden. Och medan dem befann sig där.
Men medan jag tog bilderna såg jag inte ens att det var samma familj.
Men det såg jag efteråt.
En så vacker liten familj
<3
Hoppas att dem hade en fantastisk dag!
 
En kommentar publicerat i
Taggar: Gatfoto, Photography, Street photo, Streetfoto
#1 - - Jessica:

Du tar så himla fina bilder!

Svar: Tack så jättemycket!!
Annie Stumle