När man har den där kakan man vill äta

Jag älskar inredning. Älskar. Färg, form, ytor, struktor, mönster, allt. Jag går igång på smarta lösningar, på annorlunda tankebanor, på design. Jag älskar att förnya och förändra.  Min egen inredningstil, som jag vill ha där just jag bor, kan nog beskrivas som lite industriell elegans. Mycket överdåd, mycket detaljer.jag köper ingenting jag inte verkligen vill ha, och nu när jag gjort mig av med mycket som jag var tvungen att skaffa, börjar stilen verkligen växa fram.
 
Jag önskar mig ett hus att inreda. Helst ett gammalt stenhus på södra Gotland omgivet av ängar så långt ögat når. En fruktträdgård att påta i. Högt till tak och sekelskiftekänsla. Jag måste erkänna att jag föll pladask för Gotland i somras, när jag var där.
 
Men ändå. Just nu, just här, trivs jag så fruktansvärt bra. Jag har ingen större lust att kasta bort mitt jobb, som jag älskar. Mina kollegor, som är underbara. Jag älskar mitt rum, med den vackra tapeten som glittrar (vilket jag först var ytterst tveksam till, men som jag nu knappt kan tänka mig att leva utan). Älskar inredningen som går i mina favoritfärger. Detaljerna, såsom mitt lilla hjorthuvud.
 
Jag. Älskar. Det.
 
Jag har hela den där kakan man ofatst inte vet om man ska spara eller äta.
 
Gotland får vänta några år. Jag måste först bestämma vad jag ska arbeta med livet ut. Om jag blir kvar inom handeln eller om jag kastar mig ut i någonting helt annat. Kanske design? Kanske inredning? Men tills jag vet, har jag inte bråttom. Jag njuter till fullo av min kaka.
 
 Så här ser det ut i mitt sovrum.
Hjorthuvudet & smyckesträdet är från Åhléns, den vita lilla ramen från Lagerhaus.
Silveraskarna är från Guldfynd. Ljusstaken från Bror Perssons Möbler.
Smyckesskrinet var en present från syrran. 
Resten är Loppisfynd!
 
 
 
#1 - - Josefin -My Happy Days-:

Texten, som att jag skrivit så gott som varje ord, för precis så känner jag och lever just nu! Har med en skimrande tapet som jag var tveksam till först men nu känns det som det inte kunde varit mer perfekt med den just där, haha!! Och i mitt nya hem kommer inget onödigt köp in, bara det jag väljer med hjärtat och det som känns rätt. Det får ta sin tid men detaljerna växer sakta fram.

så otroligt fint du har det i ditt sovrum, wow vilken inspiration!!

Kramar

Svar: Tack så jättemycket!! :-D Ja, jag gick på magkänslan och "trotsade" hjärnans protester, och i efterhand tycker jag att det var ett klokt beslut! Man måste våga följa sitt hjärta! I värsta fall är det ju ändå bara att göra om igen. :-)
Tack återigen!! <3
Annie Stumle

#2 - - Johanna:

ändra om och förnya är kul riktigt kul. Jag längtar efter hus med, det vore underbart och få inreda ett hus! härligt med en dröm!

Svar: Visst vore det! :-D
Annie Stumle

#3 - - Sabina:

Du har hela livet på dig att flytta till Gotland :)Jag har nog för dåligt tålamod för att gilla inredning. Jag vill att det ska vara snyggt ifrån början.

Svar: Haha jo, jag är jäkligt tålmodig när det gäller inredning! :-) Annars är tålamod nog min svagaste sida, haha ;-) Tur att man är olika!
Annie Stumle

#4 - - Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Åh det där var galet snyggt, med hjorthuvudet i ramen! :)

Svar: Åh, men tack så jättemycket!! :-)
Annie Stumle

#5 - - Lotta:

Härligt!!