När man besökte tranorna

 
Jag gick upp tidigt för att möta gryningen, men den kom inte. Bara ett grålila sken, mjuka skuggor nästan lika formlösa som molnen högt, högt ovanför oss. Jag anlände nästan prick klockan sju. Efter att ha kört lite fel eller lite rätt eller kanske bara en liten omväg.
 
 
Det var jag och två andra bilar. Fyra-fem pensionärer som pratade ivrigt med varandra om hur mycket tranor det var och hur nära dem var jämfört med hur det varit under deras förra besök vid Hornborgasjön. Jag stod där och tyckte att avståndet var gigantiskt.
 
Så jag gick igen. Gick iväg bort över ängar och fält. Över åktrar och bäckar. Bara för att se det vackra landskapet. Då och då kom dem flygande över mig. Stora, graciösa.
 
 
Det var magiskt, trots vädret.
 

Trots objektivet.
 
 
 
#1 - - linellas:

jättevackra bilder. älskad de rosa nyanserna i bilderna !

Svar: Tack!! :-)
Annie Stumle

#2 - - linellas:

jättevackra bilder. älskad de rosa nyanserna i bilderna !

Svar: Tack!!
Annie Stumle

#3 - - Lou:

Wow vilka vackra bilder!

Svar: Tack!! :-)
Annie Stumle

#4 - - Mikxki:

Vilka underbara bilder!! :)

Svar: Tack så jättemycket!!
Annie Stumle

#5 - - Nalliiz:

Åh de är så vackra!

Svar: Eller hur!
Annie Stumle

#6 - - AnnaKK:

Så läckert!! Det där skulle jag också vilja se och fota nångång! :-)

Svar: Tack!! Gört!! :-)
Annie Stumle

#7 - - johanna:

Vackra Bilder på vackra fåglar <3

Svar: Tack så mycket! <3
Annie Stumle

#8 - - Joe:

Verkligen fina bilder! :)

Svar: Tack!! :-)
Annie Stumle

#9 - - Amanda:

Jättefin blogg! :)

Svar: Nej men tack du! :-)
Annie Stumle

#10 - - Terése:

Grymt vackra bilder!

Vi har tranor här i byn där jag bor. Två par bara iofs (vad jag sett), men ändå. De går omkring i hagarna och åkrarna och skränar, och verkar inte vilja samla ihop sig med massa andra tranor.

Svar: Tack!! Haha ja, vi har ett par i byn där jag brukar vara om somrarna också. Och här i kommunen där jag bor brukar de stanna till varje år på väg mot Hornborgasjön. Men det är stor skillnad på två-sex stycken och 14 000 :-) Bara ljudet är en mäktig upplevelse!
Annie Stumle

#11 - - Annster:

Fina bilder :)

Svar: Tack!!
Annie Stumle

#12 - - Exenzia:

Åh gud vad mycket fåglar haha! :o Men verkligen superfina bilder, du är jätteduktig :D

Svar: Tack så jättemycket!! Jag tror att dem räknat till 14 000 samma morgon. :-)
Annie Stumle

#13 - - Malin Jonsson:

Men åh vad häftigt! Riktigt fina bilder :D

Svar: Tack!! :-D Ja, dem är så himla fina!
Annie Stumle

#14 - - Robex Lundgren:

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

Svar: Tack, men nej tack. Uppskattar heller inte spam.
Annie Stumle

#15 - - Olivia Nilsson:

Åh vilka fina bilder!

Svar: Tack så jättemycket!
Annie Stumle

#16 - - Emma:

Wow! Så coolt! Kram :)

Svar: Tack!!
Annie Stumle

#17 - - Tommy:

häftigt :)

Svar: Verkligen :-) Häftiga djur!
Annie Stumle

#18 - - Ida och Amanda:

Coolt!

Svar: Tack!!
Annie Stumle

#19 - - A:

Vad mysigt det ser ut, superfina bilder!

Svar: Tack!! Det var det inte... iskallt och regnigt. ;-) Men det hör till!
Annie Stumle

#20 - - Annie:

Åker förbi tranorna varje dag när jag åker till skolan! :)

Svar: Jag är iiiinte avundsjuk... ;-)
Annie Stumle

#21 - - Sofia [fotoblogg]:

Fina bilder! :)

Svar: Tack :-)
Annie Stumle

#22 - - Yasmine:

wow.. så sjukt många och dom är riktigt vackra alltså!
skitsnygga bilder :)

Svar: Tack så jättemycket!!
Annie Stumle

#23 - - ida:

vilka snygga bilder!!❤

Svar: Tack!! <3
Annie Stumle

#24 - - Maja|Foto, mode, vardag:

Guud så fina bilder!

Svar: Tack!! :-)
Annie Stumle

#25 - - Madde:

åh, jag var vid Hornborgarsjön och kollade på tranorna när jag var yngre, verkligen magiskt!

Svar: Eller hur! :-) Det är verkligen någonting speciellt...!
Annie Stumle

#26 - - Lisa:

Pampiga fåglar...fina bilder!

Jag har nyligen börjat blogga...kika gärna in hos mig! :)

Svar: Tack :-)
Kul, lycka till!
Annie Stumle

#27 - - Elina:

Vilka tjusiga bilder!!
Fångat den fina "morgon"-färgen bra! ;)

Svar: Tack :-)
Annie Stumle

#28 - - Missy:

Riktigt vackra bilder! :)

Svar: tack så jättemycket!
Annie Stumle

#29 - - Jennie studerar i Los Angeles:

Härliga bilder:D

Svar: Tack så mycket!
Annie Stumle

#30 - - leonor broberg:

underbara bilder!

Svar: Tack!!
Annie Stumle

#31 - - lina:

så fiina!! Har bokat vandrarhem i helgen för att komma ut på landet fota tranor! :p

Svar: Tack :-) Låter jättemysigt!! Hoppas du får bättre väder än vad jag fick!
Annie Stumle